7-Eleven App – Vanliga Frågor och svar
Vad behöver jag skriva in för uppgifter för att skapa konto i appen?
För att använda stämpelkort och erbjudanden i appen behöver du skapa ett konto genom att skriva in din e-postadress, namn och födelsedatum. Du måste vara minst 16 år för att använda appen.
Är det säkert att använda appen?
Vi använder oss av https och all data som överförs är krypterad.
Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag?
Under Logga in kan du klicka på länken Glömt lösenordet?
Jag råkade välja att inte ge appen access till telefonen. Hur gör jag för att ändra det?
Du kan antingen:
- Gå in i inställningar och leta upp 7-eleven appen och ge den tillgång till kameran eller
- Installera om appen för att sedan godkänna när frågan kommer upp igen.
Jag får inget e-postmeddelande med verifieringslänk. Vad gör jag?
Börja om från början och se till att du har skrivit in rätt e-postadress.
Jag har registrerat mig men kommer inte in i appen. Hur gör jag?
Prova att installera om appen. Om det fortfarande inte fungerar, prova gärna på en annan mobil. Det kan vara så att din telefonmodell inte stöds. Kontakta gärna oss om du vill veta om din telefonmodell stöds. Ange vilken telefonmodell du har när du kontaktar oss. Du kontaktar oss via webbformuläret här
Jag vill avsluta mitt konto, hur gör jag?
Du går in i Profil i appen, väljer Mina uppgifter och klickar på länken Radera konto.
Jag har bytt e-postadress och vill ändra det i appen så att jag får med mina stämplar och gratiskuponger till den nya e-postadressen. Hur gör jag?
Det finns två sätt att byta e-postadress i appen.
1. Ändra e-postadress i appen genom att gå in på Konto > Mina uppgifter > Klicka på Ändra e-postadress > Välj vilken typ av e-postadress du vill ändra till > Klicka sedan på fortsätt.
2. Ändra e-postadress på Kvittoportalen. Klicka på länken som leder till Kvittoportalen > Logga in med dina kontouppgifter för appen. Gå in på Mina sidor > Klicka på redigera och sedan ändra email > Skriv in din nya e-postadress
Hur får jag automatiska stämplar?
För att få automatiska stämplar på ditt köp, utan att skanna din QR-kod i 7-Elevens App, kan du registrera ett eller flera betalkort i appen. Det gör du genom att klicka på ”Plånbok” och därefter ”Lägg till betalkort” eller genom att scanna QR-koden som finns på ditt papperskvitto från 7-Eleven. Det går bra att lägga till fler betalkort. När du väljer att spara dina kortuppgifter för att kunna få automatiska stämplar sparas kortuppgifterna krypterat och säkert hos vår betalningspartner Adyen. Viktigt att tänka på: Om du betalar med både ditt fysiska betalkort och som digitalt betalkort (t.ex. Apple Pay eller Google Pay) behöver du lägga in det digitala betalkortet också.
Hur får jag automatiska stämplar in i stämpelkortet?
Du som är registrerad och inloggad i appen kan få in stämplar i dina stämpelkort utan att behöva ta fram mobiltelefonen och skanna in QR koden på stämpelkortet. Automatiska stämplar fungerar på alla stämpelkort. För att få automatiska stämplar behöver du göra så här:
- Installera 7-Eleven appen på din mobil och skapa ett konto. Se till att du är inloggad.
- Gå in i Plånbok i appen och registrera ett betalkort. Du kan ha flera betalkort registrerade samtidigt.
- Använd samma betalkort vid köp av en produkt som du kan få en stämpel för (se vilka stämpelkort det finns i appen) så får du automatiskt stämpel in i appen.
Jag får inte automatiska stämplar, varför?
För att få automatiska stämplar behöver du registrera ett betalkort i appen och sen betala med samma betalkort som du har registrerat. Om du har gjort detta och fortfarande inte får automatiska stämplar, kontakta kundtjänst
Jag brukar använda flera olika betalkort på 7-Eleven och vill få automatiska stämplar för alla betalkort. Går det?
Ja det går bra. Du kan registrera flera olika betalkort och varje gång du använder något av korten du har registrerat får du automatiska stämplar för de köpen.
Fungerar automatiska stämplar i alla 7-Eleven butiker?
Ja, det fungerar i alla 7-Eleven butiker.
Fungerar pappers-stämpelkorten med automatiska stämplar?
Nej, tyvärr inte. Det finns ingen koppling finns mellan pappers-stämpelkort och app-stämpelkort Bara app-kunder kan få automatiska stämplar.
Hur kan jag få automatiska stämplar när jag betalar med digitala betalmedel (tex Apple Pay & Google Pay)?
Om du nu betalar via t.ex. Apple Pay eller Google Pay så har den appen skapat ett virtuellt kortnummer till dig, det är det kortnumret vårt kassasystem känner av när du betalar. Har du inte kopplat det virtuella kortnumret till appen så känner inte det systemet av att du handlat och du får inget digitalt kvitto eller automatiska stämplar. Ta reda på ditt virtuella kortnummer och logga in på kvittoportalen här: 7-Elevens kvittoportal.
Gå sedan in på "Mina inställningar" och lägg till kortnumret. Då kommer digitala kvitton och automatiska stämplar därefter.
Använder du Apple Pay kan du endast få fram de fyra sista siffrorna på ditt virtuella kortnummer.
Därför behöver du betala med Apple Pay i butiken och då efter ditt köp välja att koppla dig till digitala kvitton i kortterminalen.
Vänligen vänd dig till kundtjänst om du har fler frågor kring detta.
Hur går det till att få stämplar automatiskt?
Du får en stämpel för alla dina köp över 15Kr, man får bara automatiska stämplar om man har kopplat sitt betalkort till appen. Om du använder en kupong eller får en gratisprodukt så ges ingen stämpel.
Vad händer om jag skannar QR-koden för att få en stämpel i appen och sen betalar med mitt betalkort som är registrerat i appen?
Du kan bara få en stämpel per köp av en produkt. Om du stämplar med QR-koden så får du inte en automatisk stämpel för samma köp.
Varför måste jag registrera ett betalkort för att få automatiska stämplar?
För att appen ska kunna veta att du har gjort ett köp som ska generera en stämpel behöver vi koppla ihop appen och köpet du gör i butiken via ditt betalkort.
Stämplarna "försvinner" när jag har stämplat fullt? Vart tar de vägen?
När du stämplat ett fullt stämpelkort får du en välja en Treat och stämpelkortet nollställs. Du hittar gratiskupongen under Deals & Treats och även i plånboken som du hittar i den nedre menyn. Gratiskupongen gäller i 21 dagar från den har skapats.
Varför har ni gjort om 7-Eleven appen?
I samband med lanseringen av vår kundklubb The Corner Club har vi gjort ändringar i appen för att du som kund ska kunna belönas för fler av dina köp i våra butiker, samt för ge dig en större valfrihet av vilken rabatt eller gratiskupong du vill ha när du fyllt ett stämpelkort. Ett stämpelkort har 22 stämplar och genererar en Belöning vid 7:e och 11:e köpet som då växlas in mot en rabatt eller gratiskupong i 7-Elevens app.
Varför har ni tagit bort stämpelkorten?
I samband med lansering av vår kundklubb The Corner Club har de gamla stämpelkorten ersatts mot ett nytt stämpelkort – för att du som kund ska kunna belönas för fler av dina köp i våra butiker. Dina påbörjade stämplar har översatts till nya stämplar och/eller belöningar.
Vad har hänt med mina gamla app-kuponger?
Om du hade kuponger i den gamla appen har de flyttats över till den nya.
Hur samlar jag stämplar?
– Skanna din QR-kod vid varje köp för att samla stämplar. – Få en stämpel efter varje köp* på minst 15kr – Efter var 7:e och 11:e stämpel får du en Treat som du växlar till en gratis- eller rabattkupong ,(t.ex en gratis kaffe eller rabatt på en vara). (Tips! Om du betalar med ett kort du lagt till i appens Plånbok får du stämplarna automatiskt utan att behöva skanna QR-koden.) *Regler – Minimum summa per köp för att få en stämpel är 15 kr – Max 4 stämplar per dag – 1 stämpel per 30 minuter – Varje stämpel är giltig i 6 månader.
Vad är en Treat?
En Treat är en rabatterad eller gratis produkt som du får ta del av när du använder dig av stämpelkortet.
Hur får jag en Treat?
Treats får man vid 7:e och 11:e köpet, skanna din QR-kod vid varje köp för att inte missa någon stämpel.
Hur använder jag min Treat?
För att nyttja din Treat måste du skanna QR-koden som finns när du klickar på kupongen.
Hur blir jag VIP-Medlem?
För att bli vår VIP-Medlem måste du ha samlat 22 stämplar inom 3 månader. När du är VIP-Medlem får du välja mellan fler Treats. För att förbi en VIP-Medlem måste du samla 22 nya stämplar inom 3 månader.
Var hittar jag min gratiskupong?
Du hittar gratiskupongen under Deals & Treats och även via Plånboken som du hittar i den nedre menyn. Gratiskupongen gäller 21 dagar från den har skapats.
Vad är digitala kvitton?
Du slipper papperskvitton och får in dina kvitton för köp på 7-Eleven automatiskt i appen.
Hur får jag digitala kvitton i appen?
För att få digitala kvitton i appen behöver du göra så här:
- Installera 7-Eleven appen på din mobil och skapa ett konto.
- Gå in i Plånbok i appen och registrera ett betalkort. Du kan ha flera betalkort registrerade samtidigt.
- Använd sedan samma betalkort när du handlar som du har registrerat i appen.
Kan jag se kvitton för mina köp på 7-Eleven i appen?
Om du har registrerat ett betalkort i appen och använder det registrerade betalkortet för ditt köp så kommer kvittot automatiskt in i appen. Du hittar dem under Plånbok -> Kvitton.
Jag brukar använda flera olika betalkort på 7-Eleven och vill få digitala kvitton för alla betalkort. Går det?
Ja det går bra. Du kan registrera flera betalkort och varje gång du använder något av korten du har registrerat får du digitala kvitton för de köpen.
Kan jag få ett papperskvitto även fast jag har digitalt kvitto.
Ja, du kan antingen skriva ut kvittot från appen, från 7-Elevens kvittoportal eller be kassapersonalen skriva ut kvittot när du gör ditt köp.
Kan jag returnera en vara med Digitalt kvitto?
Ja, det går bra.
Hur länge sparas mina kvitton online?
Kvittona sparas i ett år.
Jag har en fråga som inte svarades på här. Hur kontaktar jag er?
Gå in i Kontakta oss i Profil i appen. Där hittar du en länk till ett kontaktformulär där du kan skriva in din fråga till oss.