Appen: Vanliga frågor och svar


Vad behöver jag ange för att bli kund i appen
För att ta utnyttja vår app och dess erbjudanden behöver du ange mobilnummer samt födesledatum då du måste minst vara 13 år för att använda appen.


Jag får inget SMS, vad gör jag? (steg 2)
Klicka tillbaka till steg 1 och dubbelkolla att rätt mobilnummer är angivet.


Jag har registrerat mig men kommer inte in
Installera om appen, fungerar det inte testa gärna på en annan telefon. Fungerar appen på en annan telefon kan det vara så att din telefonmodell inte stödjs. Du är välkommen att fylla i formulär, ange vilken telefonmodell du har.



Med automatiska stämplar får du som kund stämplar utan att behöva ta fram mobiltelefonen och skanna in QR koden i Appen. Automatiska stämplar fungerar på alla stämpelkort förutom stämpelkortet korvmenyn.
Följande förutsättningar måste uppfyllas för att automatiska stämplar skall fungera;
– 7-Eleven Appen installerad på en smartphone
– Minst ett registrerat konto/kredit-kort på digitalt kvitton med samma mobilnummer som Appen är registrerad på.


Vad är digitala kvitton?
Digitala kvitton är en tjänst vi erbjuder på 7-Eleven. Tjänsten är ett krav för att kunna ta del av automatiska stämplar i appen


Hur registrerar jag mig på digitala kvitton
Du kan registrera dig på digitala kvitton antingen i butik vid ett köp eller online viahttps://kvitto.7-eleven.se (länk hittar du i menyn i appen) genom att klicka på Skapa konto. I butik efter ett köp, skannar du QR-koden som finns på kvittot och följer instruktionerna för registrering. Samt att du ger ett godkännande på de mail som kommer till din e-postadress som du angav vid registrering


Jag får inte automatiska stämplar, varför?
Kolla att appen och digitala kvitton är kopplade till samma mobilnummer. Vilket mobil nummer du registrerat appen med finns under ”Min sida” i appen. För digitala kvitton loggar du in på https://kvitto.7-eleven.se och klickar på ”Mina inställningar”, där ser du vilket mobilnummer som är kopplat till ditt konto/kredit-kort.


Vilka stämpelkort kan man få automatiska stämplar på?
På varje stämpelkort i appen så finns det en ikon samt text som anger om kortet stödjer automatiska stämplar.


Fungerar Automatiska stämplar på alla 7-Eleven butiker?
Ja, det fungerar på alla 7-Eleven butiker.


Fungerar pappersstämpel-korten med automatiska stämplar?
Nej. Då ingen koppling finns mellan pappersstämpel-korten och digitala kvitton fungerar det ej. Bara App-kunder kan nyttja automatiska stämplar.


Jag använder Samsung Pay eller Apple Pay. Kan jag få automatiska stämplar?
Absolut, men tänk på att Samsung Pay och Apple pay genererar ett virtuellt kort nr. Vilket innebär att det behöver knytas till ditt konto. Se det som ett helt nytt kort. Knyt det till ditt befintliga konto genom ett köp i butik eller på https://kvitto.7-eleven.se


Är digitala kvitton begränsat till 1 konto/kredit-kort? Jag brukar använda flera olika kort på 7-Eleven men vill ha stämplar på alla kort.
Nej. Digitala kvitton är ej begränsat till antalet, du kan registrera hur många kort som helst och varje gång du använder något av dom korten får du stämplar.


Vad händer om jag skannar in mitt vanliga stämpelkort i appen och betalar med mitt konto/kredit-kort som är registrerat på digitala kvitton ?
Systemet prioriterat alltid appen. Har appen fått stämpel så ges inte stämpel via automatiska stämplar. Dubbletter kan inte ske.


Hur får jag stämplar sådär magiskt?
Det finns en lista med alla produkter (t.ex kaffe) som ska ge lojalitetsstämplar. Matchar produkterna på digitala kvittot (köp) med listan så får du ”auto-magiskt” rätt antal stämplar. Om du använder en kaffe-gratiskupong så ges ingen stämpel, systemet ger ej stämplar för produkter som är gratis.


Varför måste jag ha Digitalt kvitton för att kunna få automatiska stämplar?
Utan digitala kvitton kan inte systemet veta vad som köpts och därmed inte veta vad för stämplar skall ges.


Om jag gör ett köp som innehåller flera olika produkter, t.ex. en glass och en kaffe, får jag stämplar på glass och kaffe-stämpelkorten då?
Ja, det kommer du få, en stämpel på varje kort.


Kan jag se mina kvitton i Appen?
Det finns en länk till digitala kvitton men du måste logga in med ett separat konto. Idag är dom två tjänsterna inte kopplade till varandra förutom via automatiska stämplar.



Vi har nyligen lanserat en ny funktion som gör det möjligt att flytta över dina stämplar på ditt kaffe-pappersstämpelkort till appen och därmed behålla din guldnivå


Vart hittar jag funktionen för att flytta stämplarna
Du hittar den i menyn eller under menyvalet stämpelkort som en knapp.


Hur flyttar jag över stämplarna?
Väl inne på flytta funktionen så skannar du ditt pappersstämpelkort med din telefon, detta kräver att du tillåter appen att använda kameran.


Jag kan inte skanna QR-koden, hur får jag fram åttasiffriga koden?
Om du inte kan skanna ditt kort för att få in stämplarna kan du ladda ner en app för att läsa av QR-koder. Skanna koden så får du upp en tolvsiffrig kod, det är de sista åtta siffrorna du anger i appen


Hur vet jag att jag flyttat över stämplarna?
När du skannat kortet får du en ruta som informerar dig hur många stämplar som flyttades över.


Jag råkade välja att inte ge appen access till telefonen hur gör jag nu?
Du kan antingen gå in i inställningar och leta upp Appen och ge den access till kameran eller installera om appen för att sedan godkänna när frågan kommer upp igen.



När du stämplat ett fullt stämpelkort får du en gratiskupong, den hittar du i menyn under menyvalet 'Gratiskuponger', kupongerna gäller 4 månader från att de skapats.



I menyn under menyvalet 'Gratiskuponger'.



Du behöver då kontakta oss, du kan nå oss genom appen Kontakta oss --> Kontakta oss knappen eller på följande formulär. Vi kommer behöva ditt gamla mobilnummer och nya för att kunna göra flytten



Under Kontakta oss i appen så kan du maila oss direkt genom att klicka på knappen Kontakta oss, du kan även fylla i följande formulär.