ALLMÄNNA VILLKOR FÖR MEDLEMSKAP I 7-ELEVENS KUNDKLUBB THE CORNER CLUB
1. ALLMÄNT
7-Elevens kundklubb The Corner Club ger dig möjlighet att ta del av särskilda medlemsförmåner, såsom rabatter och medlemserbjudanden. Du blir medlem i The Corner Club när du laddar ner- och skapar ett konto i 7-Eleven appen. Med ett konto blir du en medlem och är du en extra trogen kund kan du bli VIP och kan då få ännu bättre förmåner. 7-Eleven App hittar du via AppStore och GooglePlay genom att söka på “7 Eleven Sverige”.
The Corner Club tillhandahålls av Reitan Convenience Sweden AB, org. nr. 556061-5790 (”RCS”, ”Vi” eller ”Oss”). Nedan följer de allmänna villkor (”Villkoren”) som gäller då RCS tillhandahåller olika tjänster och erbjudanden genom The Corner Club. Genom att skapa ett konto i 7-Elevens App godkänner du Villkoren och intygar att de uppgifter du lämnar är korrekta.
2. VEM KAN BLI MEDLEM I THE CORNER CLUB
The Corner Club är en Kundklubb för privatpersoner som har fyllt 16 år. Barn under 18 år måste ha vårdnadshavares godkännande för att gå med i The Corner Club och använda 7-Eleven App.
3. FÖRMÅNER FÖR DIG SOM MEDLEM I The Corner Club
Som medlem i The Corner Club kommer du ha möjlighet att ta del av förmåner såsom:
- Rabatter & Medlemserbjudanden
- Treats när du samlar stämplar i ditt elektroniska stämpelkort i 7-Eleven App
- Erbjudanden från 7-Elevens partners
- Erbjudande om du värvar medlemmar (“värva en vän”)
- Spel och tävlingar
4. HUR FUNGERAR DET?
När du blir medlem i The Corner Club får du ett digitalt medlems ID som visas som en QR-kod i 7-Eleven App. QR-koden är personlig och är kopplad till ett elektroniskt stämpelkort. Den är även kopplad till andra erbjudanden som du kan ta del av genom att använda 7-Eleven App.
5. Rabatter & Medlemserbjudanden
Som medlem i 7-Eleven The Corner Club kan du få rabatter och erbjudanden som vi laddar upp i 7-Eleven App. Du löser in ett erbjudande eller en rabatt genom att skanna den specifika App-kupongens QR-kod i kassan i en 7-Eleven butik.
Ett medlemserbjudande kan också utformas som en extra rabatt, en gåva, ytterligare en vara på köpet eller liknande under en begränsad tid.
6. Elektroniska stämpelkort i 7-Eleven App
När du gör ett köp* i en 7-Eleven butik och identifierar dig som medlem får du en stämpel på ditt elektroniska stämpelkort. Du identifierar dig genom att antingen skanna din personliga QR-kod eller genom att betala med ett betalkort som du lagt till i 7-Eleven App. När du samlat ett visst antal stämplar får du välja mellan olika ”Belöningar” (“Treats”) som du kan växla till en värdekupong (App-kupong). En App-kupong kan vara en gratis- eller rabattkupong på en vara eller tjänst.
För varje tillfälle som du uppnått ett visst antal stämplar (fyllt ett elektroniskt stämpelkort) och fått en Belöning (“Treat”) nollställs det elektroniska stämpelkortet. Om du har samlat 22 stämplar under 3 månader blir du VIP och har då möjlighet att få tillgång till ytterligare Belöningar (“Treats”) att välja på.
Det behöver gå 30 minuter mellan varje köp för att en stämpel ska genereras och du kan få maximalt 4 stycken stämplar per dag. Det går inte att byta in Belöningen (“Treats”) mot kontanter eller annan vara/tjänst från 7-Eleven.
Vilka varor som går att välja och värdet för vald Belöning (“Treat”) kan variera och anges för respektive Belöningar (“Treats”). Belöningarna (“treats”) delas in i två nivåer (Medlem eller VIP). Som medlem kommer du att kunna välja mellan ett antal olika Belöningar (“Treats”). Medlemmar har i regel 3 val och VIP har i regel 6 val.
Belöningen (“Treat”) kan endast användas en gång. Om inte annat särskilt anges upphör Belöningen (“Treat”) att gälla 21 dagar efter det datum den utfärdades.
När du valt en belöning (“Treat”) genereras App-kupong som är en elektronisk värdekupong som finns tillgänglig i 7-Eleven App. Du använder din App-kupong genom att du skannar App-kupongens QR-kod i kassan i en 7-Eleven Butik.
Om inget annat särskilt anges upphör en App-kupong att gälla 21 dagar från det datum då du växlade in Belöningen (“Treat”) till en App-kupongen.
Vi förbehåller oss rätten att ersätta Belöningar (“Treats”) för särskilda varor med andra varor/tjänster av motsvarande värde utan att meddela det.
*Köp under 15 kronor och köp som enbart innehåller tobak, nikotin, alkohol, spel, lotter, läkemedel, förmedlade tjänster (t.ex. posttjänster) och presentkort kommer inte att generera en stämpel.
7. Erbjudanden från 7-Elevens samarbetspartners
Du som medlem kan komma att få ta del av erbjudanden från 7-Elevens partners. Exempel: Rabatt på ett kulturevenemang eller ett erbjudande på en abonnemangstjänst. För partnererbjudanden gäller respektive samarbetspartners villkor för utnyttjande av tjänsten.
8. Värva en vän
Genom funktionen ”Värva en vän” får du ett erbjudande (“app-deal”) när du har bjudit in en person som registrerar sig som medlem i The Corner Club. Erbjudandet (“app-deal”) finns tillgänglig för dig när personen registrerar sig som medlem genom att använda din personliga “Värva en vän QR-kod” som finns i 7-Eleven App eller genom den länk du har delat och som skickas som ett sms från din mobila enhet.
9. Spel och tävlingar
Genom 7-Eleven App kan du ha möjlighet att vara med i spel och tävlingar. Om du vinner en vara eller tjänst kan vi komma att be dig legitimera dig när du löser in vinsten för att visa att du är minst 16 år. Du kan även delta i spel av tävlingar som tillhandahålls av 7-Elevens samarbetspartners . För sådana spel och tävlingar gäller respektive samarbetspartners villkor för deltagande och eventuell vinst.
10. Registrera ditt betalkort för att få automatiska stämplar på dina köp
För att få automatiska stämplar på ditt köp, utan att skanna din QR-kod i 7-Eleven App, kan du registrera ett eller flera betalkort i appen. Det gör du genom att klicka på ”Plånbok” och därefter ”Lägg till betalkort” eller genom att scanna QR-koden som finns på ditt papperskvitto från 7-Eleven. Det går bra att lägga till fler betalkort.
När du väljer att spara dina kortuppgifter för att kunna få automatiska stämplar sparas kortuppgifterna krypterat och säkert hos vår betalningspartner Adyen.
11. Överlåtelse av rättigheter
Dina rättigheter som medlem är personliga och går inte att överlåta. Du har inte rätt att sälja eller överlåta dina rabatter, belöningar (“Treats”), App-kuponger eller andra förmåner.
12. Digitala Kvitton
I 7-Eleven App lagras dina kvitton från köp som du gjort när du identifierat dig som medlem (genom att använda din QR-kod eller göra betalningar med ett betalkort som du registrerat in i 7-Eleven App).
13. Behandling av personuppgifter
För att vi ska kunna tillhandahålla rabatter, erbjudande och andra eventuella förmåner till dig så behöver vi behandla dina personuppgifter. Information om varför vi behandlar dina personuppgifter, på vilket sätt och hur du kan utöva dina rättigheter kan du läsa om HÄR.
14. Tillåten användning
Användande av 7-Eleven App är kostnadsfritt. Trafikavgifter till din mobiloperatör eller internetleverantör kan tillkomma. Det är inte tillåtet att otillbörligt nyttja erbjudanden eller på annat sätt missbruka 7-Elevens App.
15. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
RCS äger samtliga immateriella rättigheter till 7-Eleven App och det material som tillhandahålls i 7-Eleven App. Du får en tillfällig nyttjanderätt att använda 7-Eleven App i enlighet med de funktioner som 7-Eleven App möjliggör. Såvida inte annat följer av tillämplig lag eller RCS särskilda, skriftliga godkännande får du inte analysera, modifiera, kopiera, dekompilera, dekonstruera, sprida, sälja eller på annat sätt förfoga över 7-Eleven App och det material som 7-Eleven App innehåller eller skapa produkter baserade på programvaran i 7-Elevens App eller dess innehåll.
Ett intrång i någon av RCS immateriella rättigheter kan komma att föranleda rättsliga åtgärder från RCS.
16. UNDERHÅLL OCH BEGRÄNSNINGAR
RCS förbehåller sig rätten att när som helst utan ansvar eller ersättningsskyldighet uppdatera, uppgradera, ändra, tillfälligt eller permanent begränsa eller stänga ner 7-Eleven App eller din åtkomst till 7-Eleven App.
RCS har för avsikt att all information i 7-Elevens App ska vara korrekt och så uppdaterad som möjligt. RCS kan dock inte garantera tillgängligheten till 7-Eleven App eller tillförlitligheten eller korrektheten på information som finns presenterad i 7-Eleven App. RCS kan inte ställas till svars om 7-Eleven App ligger nere eller om någon information eller funktionalitet inte fungerar som förväntat.
RCS åtar sig inga skyldigheter att tillhandahålla någon form av support eller underhåll av 7-Eleven App.
17. AVTALSBROTT OCH ANSVAR
RCS har rätt att när som helst stänga av en användare och avsluta ett konto om användaren bryter mot Villkoren eller annars använder 7-Eleven App på ett sätt som kan orsaka RCS eller tredje man skada.
Så långt inte annat följer av tvingande lag ansvarar RCS inte för personskador, direkta eller indirekta skador, inklusive men inte begränsat till utebliven vinst, skadad eller förlorad data, information eller elektronisk värdehandling, utebliven sändning eller mottagande av data eller information, avbrott i affärsverksamhet eller andra affärsmässiga skador eller förluster som inte beror på RCS eller sådan omständighet över vilken RCS råder.
18. Avtalstid och Avsluta medlemskap
Ditt medlemskap gäller till dess du avslutar det. Ditt medlemskap kommer även att avslutas om du varit inaktiv i 7-Eleven App under en 12-månaders period.
Du kan när som helst välja att avsluta ditt medlemskap genom att radera ditt konto i 7-Eleven App eller genom att kontakta Kundtjänst
Du når Kundtjänst genom vår hemsida: https://7-eleven.se/kontakt/kontakta-servicekontoret/
Om du raderar ditt konto i 7-Eleven App kommer vi att radera alla uppgifter om dig kopplat till ditt medlemskap i 7-Eleven The Corner Club. Dina uppgifter raderas permanent och RCS kan inte återställa dem. Om du raderar ditt medlemskap tar du även bort möjligheten att få tillgång till dina digitala kvitton.
19. Tolkning av villkor
RCS förbehåller sig rätten att när som helst ändra 7-Eleven App, Villkoren samt de erbjudanden och rabatter som lämnas.
Villkoren ska tolkas enligt svensk lag.
Om du som kund vill framföra klagomål eller har andra synpunkter på dessa Villkor är du välkommen att ta kontakt med oss enligt nedan. Du kan även göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se som prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare och där konsumenter endast betalar en anmälningsavgift.
20. KONTAKT
Om du vill meddela ett fel, har synpunkter eller har några frågor om dessa villkor vänligen kontakta RCS genom kontaktformulär som du finner här: https://7-eleven.se/kontakt/kontakta-servicekontoret/
Gäller fr.o.m. 2025-09-15