Med automatiska stämplar får du som kund stämplar utan att behöva ta fram mobiltelefonen och skanna in QR koden i Appen.

Följande förutsättningar måste uppfyllas för att automatiska stämplar skall fungera;
– 7-Eleven Appen installerad på en smartphone
– Minst ett registrerat konto/kredit-kort på digitalt kvitton med samma telefonnummer som Appen är registrerad på.


Q&A
Q:Vad är digitala kvitton?
A: Digitala kvitton är en tjänst vi erbjuder på 7-Eleven Stad. Tjänsten gör det möjligt att få dina kvitton digitalt. Kvittona kan nås på kvitto-portalen genom att surfa in på https://kvitto.7-Eleven.se eller så får du dom per e-post efter varje köp (om detta är valt i portalen) .

Q:Hur skaffar jag digitala kvitton
A:. Vid köp av valfriprodukt i en 7-Eleven stad butik får du en fråga i terminalen om du vill ha digitala kvitton. Svarar du ja i terminalen så får du fylla i ditt mobilnummer, då skickas ett sms med instruktioner om hur du registrerar dig på tjänsten. Den här tjänsten är ett krav för att kunna få automatiska stämplar. Appen är knutet till ett mobil nummer , digitala kvitton knyts också till ett mobilnummer. För att få automatiska stämplar måste det vara samma mobilnummer på båda tjänsterna

Q: Jag får inte automatiska stämplar, varför?
A: Kolla att tjänsterna är kopplade till samma mobilnummer. Vilket mobil nummer du registrerat på Appen finns under ”Min sida”. För digitala kvitton loggar du in på https://kvitto.7-eleven.se och klickar på ”Mina inställningar”, där ser du vilket mobilnummer som är kopplat till ditt konto/kredit-kort.

Q: Vilka stämpelkort kan man få automatiska stämplar på?
A:Du kan få automatiska stämplar på alla stämpelkort i Appen.

Q: Fungerar Automatiska stämplar på alla 7-Eleven butiker?
A: Ja, det fungerar på alla 7-Eleven butiker, även i self-check out kassorna.

Q: Fungerar pappersstämpel-korten med automatiska stämplar?
A: Nej. Då ingen koppling finns mellan pappersstämpel-korten och digitala kvitton fungerar det ej. Bara App-kunder kan nyttja automatiska stämplar.

Q: Påverkas jag som inte har digitala kvitton eller inte vill skaffa digitala kvitton av den här lanseringen?
A: Nej. Då använder du Appen som vanligt och skannar in dina stämpelkortet som du alltid gjort.

Q: Är digitala kvitton begränsat till 1 konto/kredit-kort? Jag brukar använda flera olika kort på 7-Eleven men vill ha stämplar på alla kort.
A: Nej. Digitala kvitton är ej begränsat till antalet, du kan registrera hur många kort som helst och varje gång du använder något av dom korten får du stämplar.

Q: Jag använder Samsung Pay eller Apple Pay. Kan jag få automatiska stämplar?
A: Absolut, men tänk på att Samsung Pay och Apple pay genererar ett virtuellt kort nr. Vilket innebär att det behöver knytas till ditt konto. Se det som ett helt nytt kort. Vid köp får du frågan i terminalen igen. Där knyter du bara det till ditt befintliga digitala kvitton kvitto.

Q: Vad händer om jag skannar in sitt vanliga stämpelkort i Appen och betalar med mitt konto/kredit-kort som är registrerat på digitala kvitton ?
A: Systemet prioriterat alltid Appen. Har Appen fått stämpel så ges inte stämpel via automatiska stämplar. Dubbletter kan inte ske

Q:Kan jag använda gratiskupongerna som jag fick från autostämplar på shell/7-Eleven också??
A: Absolut kan de det. Det är som vilken gratiskupong som helst.

Q: Hur får jag stämplar sådär magiskt?
A: Det finns en lista med alla produkter (t.ex kaffe) som ska ge lojalitetsstämplar. Matchar produkterna på digitala kvittot (köp) med listan så får du ”auto-magiskt” rätt antal stämplar. Om du använder en kaffe-gratiskupong så ges ingen stämpel, systemet ger ej stämplar för produkter som är gratis.

Q: Är det här en orsak till varför vi började generera gratiskuponger istället för nästa på köpet?
A: Det stämmer. Utan det hade du som kund köpt 10 kaffe och bara hoppat i stämpelkortet. Nu när du köper 10 kaffe så får du 1-2 gratiskuponger beroende på vilken nivå du har på kaffekortet till exempel.

Q: Varför måste jag ha Digitalt kvitton för att kunna få automatiska stämplar?
A: Utan digitala kvitton kan inte systemet veta vad som köpts och därmed inte veta vad för stämplar skall ges.

Q: Om jag gör ett köp som innehåller flera olika produkter, t.ex. en glass och en kaffe, får jag stämplar på glass och kaffe-stämpelkorten då?
A: Ja, det kommer du få, en stämpel på varje kort.

Q: Jag har en fråga som inte svarades på här. Hur kontaktar jag er?
A: Du kan gå in på ”Kontakta oss” i Appen och skicka en fråga. Du hittar kontakta oss i menyn på Android och på iOS hittar du det under menyn->Annat->Kontakta oss